אודות האימון

אימון כושר אישי או קבוצתי מודרך לילדים ולנוער הנו הדרך היעילה והבטוחה לבנייה והשגת רמת כושר גופני אופטימלית התואמת את גילו של הילד/ה או הנער/ה.

מסגרת האימון מבוססת על תוכנית אימון כושר רבת מרכיבים המאפשרת שיפור כלל מרכיבי הכושר הגופני הבריאותי של הילד/הנער באופן הדרגתי, מגוון, מבוקר ומאוזן תוך הקניית הרגלים לתזונה נכונה ומאוזנת.

למי מיועד האימון ? 

אימון כושר גופני זה מיועד לילדים (החל מגיל 6 ) ובני נוער המעוניינים בשיפור כושרם הגופני, שכלול היכולות המוטוריות והכישורים הספורטיביים ואימוץ הרגלי פעילות גופנית סדירה כחלק מאורח בריא. הרגלים אלה מהווים בסיס חשוב לפעילות גופנית נכונה עצמאית הן בתקופת הילדות והן בעתיד כמבוגר.

לאורח חיים בריא המתאפיין בפעילות גופנית סדירה והרגלי תזונה נכונה נודעת השפעה חיובית רבה על הבריאות הגופנית – תפקודית, רמת הכושר הגופני, ההתפתחות המוטורית, הכישורים הספורטיביים ורמת הביטחון והדימוי העצמי של הילד/ה.5 (1)

מקום האימון

אימון כושר אישי לילדים ולנוער מתקיים במקום שבו תבחר/י להתאמן: בבית, בפארק באוויר הפתוח
(Outdoor Training) או בחדר הכושר.


תכני האימון

  • שיפור הכושר האירובי (סבולת לב ריאה) באמצעות פעילות אירובית מגוונת (הליכה, ריצה, שחייה, משחקי כדור ועוד) בהתאם להעדפות המתאמן ומטרות האימון.
  • שיפור הכושר השרירי וחיזוק התשתית הגופנית התפקודית והספורטיבית לרבות, חיזוק שרירי הליבה והעלאת כוח השריר.
  • שיפור הגמישות – תרגילי תנועה ומתיחות להקניית טווחי תנועה אופטימאליים.
  • שיפור היכולת העצבית שרירית, לרבות; קואורדינאציה, זריזות, שיווי משקל סטאטי/ דינאמי, תפיסה חושית (=קינסתזיה/פרופריאוספטיקה) ועוד.
  • שיפור היכולות המוטוריות והכישורים הספורטיביים כדוגמת; ריצה, שחייה, מיומנויות אתלטיות, מיומנויות כדור ועוד.
  • הקניית דפוסי תנועה ויציבה אופטימאליים (במסגרת אימון כושר אישי).
  • בהיבט הרגשי – הקניית תחושת סיפוק, הגברת תחושת המסוגלות, הגברת הביטחון העצמי והדימוי העצמי, שיפור במצב הרוח, העצמה, הכרה בחוזקות ועוד.
  • הקניית הרכב גוף תקין – מתייחס לכמויות היחסיות של מסת השומן ומסת הגוף רזה. בריאות ותוחלת חיים נפגעות במצבים של עודף משקל הנובע מהשמנה או תת משקל, שסיבותיו עשויות להיות תת שומן או מסת גוף רזה ירודה (משקפת את מסת השלד והשרירים) . הקניית הרכב גוף תקין מתאפשרת באמצעות שילוב של אימון גופני ותזונה נכונה. תוכנית האימונים מדגישה את החשיבות של התאמת תפריט תזונה אישי על ידי דיאטן/ית קליני/ת על מנת להעניק למתאמן/ת את כלל מרכיבי התזונה האופטימאליים הנחוצים לגדילתו/ה, להקניית הרכב גוף תקין ולשיפור רמת כושרו/ה הגופני לאורך תוכנית האימונים.

הערה: באימון נעשה שימוש במגוון רחב של אביזרי כושר, לרבות; פיטבול, בוסו, TRX, משקולות יד, גומיות כוח, סולם קוארדינאציה ועוד.

מסגרת האימון

תוכנית האימון מתאפשרת בשתי מסגרות, על פי בחירתכם:

1. אימון כושר אישי לילדים ולנוער
אימון פרטני המבוסס על התאמת תוכנית אימון אישית רבת מרכיבים על פי צרכיו, יכולותיו ומגבלותיו של המתאמן. האימונים מתקיים בספורטק הסמוך לאזור המגורים של הילד/ הנער.

הערה: למעוניינים ניתן לשלב בתוכנית אימון הכושר האישית,  אימון אישי לחיים ( קואוצ'ינג) המעניק התייחסות מקצועית להיבטים המנטאליים/ הרגשיים הנלווים לתהליך להקניית הרגלי אורח חיים בריא וספורטיבי.

ההתייחסות להיבטים המנטאלים במסגרת אימון אישי לחיים תסייע למתאמן/ת בהגברת יכולת המסוגלות העצמית ויחסו האישי לפעילות גופנית, ביצירת שינוי הרגלים הדרגתי, חוויתי, ארוך טווח  ומהנה  וכמובן ביישום מוצלח של תוכנית הפעילות הגופנית והרגלי חיים בריאים נוספים הן במהלך תקופת אימון הכושר האישית והן בסיומה באופן עצמאי.

2. אימון כושר קבוצתי לילדים ולנוער
באימון הקבוצתי שואב היחיד את כוחו מהקבוצה המהווה עבורו מנוע דחיפה להתמדה מנטאלית וגופנית בתהליך לשיפור הכושר הגופני והקניית אורח חיים בריא לצד רכישה ושכלול מיומנויות חברתיות (דחיית סיפוקים, יכולת היחיד לפעול בקבוצה , הדדיות, תרומת היחיד לקבוצה ולהיפך ועוד).

מספר המתאמנים המצומצם בקבוצה (עד חמישה מתאמנים) מאפשר מתן יחס אישי ומקצועי לכל ילד/ה.

האימונים מתקיימים בספורטק הסמוך לאזור המגורים של הילדים/הנערים בקבוצה.

1 (5)